השר דרעי: "יש לי יסוד סביר להניח שהכנסת לא תתפזר השבוע"

איתי גדסי 1 Comment on השר דרעי: "יש לי יסוד סביר להניח שהכנסת לא תתפזר השבוע"

סלע המחלוקת בין כחול לבן והליכוד הוא שר המשפטים אבי ניסנקורן שבליכוד דורשים לקצץ אץ סמכויותיו ולהביא מינויים יחד לבכירי מערכת המשפט. אשכנזי וניסנקורן עומדים מצד אחד ודורשים שלא להיכנע לדרישות הליכוד, גנץ תמורת רוטציה נוטה להסכים

צילום: דוברות ההסתדרות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ש"ס השר דרעי לאחר שהתחסן התייחס היום (ראשון) למצב הפוליטי בישראל שנמצא לקראת הכרעה בחירות או המשך קיום הממשלה ואמר, "אני מאוד מקווה שהכנסת השבוע לא תתפזר" והוסיף, "יש לי יסוד סביר להניח שהכנסת לא תתפזר השבוע".

עם זאת הבהיר דרעי, "אבל עדיין ה23 למארס הוא תאריך הבחירות שעומד על הפרק. אסור ללכת לבחירות. זה מיותר. העם לא רוצה את זה ואני מקווה שראש הממשלה ושר הביטחון יגיעו להבנות."

הערב, ייפגשו ראשי כחול לבן בני גנץ, גבי אשכזי ואבי ניסנקורן לקבל החלטה על הצעת הליכוד הדורשת לקצץ בסמכויותיו של שר המשפטים, לאור התנהלותו האחרונה במשרד המשפטים והבאת מינויים לממשלה שלא בהסכמה.

במהלך הימים האחרונים הואץ המו"מ בין הליכוד לכחול לבן, סלע המחלוקת הוא שר המשפטים אבי ניסנקורן, שהביא למועמד פרקליט מדינה ללא הסכמת הליכוד בניגוד להסכמים הקואליציוניים, בדיון שנערך בליל אמש בכחול לבן על הצעת הליכוד האשימו גנץ ואחרים את שר המשפטים אבי ניסנקורן כי הוא דואג יותר לכהונתו במשרד המשפטים מאשר לעתיד המפלגה.

גורמים בסיעה הביעו חשש שהדבר מלמד על פילוג אפשרי במפלגה, שכן ניסנקורן עודו מתבצר בעמדתו, כך דיווח עמית סגל. דרישות הליכוד מכחול לבן הם העלאת הרוב בועדה לבחירת שופטים מ-7 ל-8 כדי למנות לעליון. העלאת כל חמשת המועמדים לפרקליט לאישור הממשלה; נתניהו יקבל הארכה עד מאי 2022 וגנץ יקבל רק שנה. בכחול לבן נשמעה התנגדות גם למינוי איסמן לתפקיד פרקליט המדינה.

מקורבי ניסנקורן אמרו היום: "דרישות הליכוד הזויות, מי שחושב שנסכים להפקיר את שלטון החוק -טועה". ניסנקורן מתבצר בעמדתו וזוכה כרגע לגיבוי של אשכנזי, אך גנץ יצטרך להחליט בקרוב ניסנקורן ובחירות או נתניהו ורוטציה אך עם חשש סכנה מבית לעזיבת מספר שרים וחכי"ם את המפלגה יחד עם אבי ניסנקורן.

לאור גל הפרסומים אודות המו"מ והמריבות בתוך כחול לבן, המפלגה הוציאה הודעה משותפת ליו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן: "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים, הוא על דעת המדווח בלבד. די לשקרים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אבי ניסנקורן מאושר.. הוא מצליח לתפוס הרבה כותרות.. להצליח נגד הליכוד.. ובסופו של דבר יקים מפלגה עצמאית..